A marketing - pénzügy interfész, avagy reálopciók a marketingben
Kulcsszavak:
fogyasztói jövedelmezőség, vevőérték, vevőélettartam-érték, bizonytalanság, rugalmasság, reálopcióAbsztrakt
A vevőérték-menedzsment az ügyfelek minőségét az ügyfelek mennyisége fölé emelve az aggregált vevőérték növelését tűzi ki célul maga elé. Ezzel lényegében a fogyasztói profitabilitás vizsgálatának középpontjába annak a fedezeti összegnek a feltárása kerül, amely nem más, mint az eladó által a vevő teljes életciklusa alatt a vevővel folytatott üzleteken realizált összegek jelenértéke. A tanulmány célja a vevők ezen pénzügyi értékének, valamint kockázatának feltárása. Mivel a hagyományos értékelés által felkínált nettójelenérték-módszer nem képes megragadni a vevő-eladó kapcsolatra jellemző flexibilitást, ezért a rugalmasságot kezelni képes reálopciós metodika alkalmazhatóságát, a vevőértékmeghatározásra adaptálhatóságát vizsgálom.