A marketing - pénzügy interfész, avagy reálopciók a marketingben

Szerzők

  • Vivien Csapi PTE KTK GTI

Kulcsszavak:

fogyasztói jövedelmezőség, vevőérték, vevőélettartam-érték, bizonytalanság, rugalmasság, reálopció

Absztrakt

A vevőérték-menedzsment az ügyfelek minőségét az ügyfelek mennyisége fölé emelve az aggregált vevőérték növelését tűzi ki célul maga elé. Ezzel lényegében a fogyasztói profitabilitás vizsgálatának középpontjába annak a fedezeti összegnek a feltárása kerül, amely nem más, mint az eladó által a vevő teljes életciklusa alatt a vevővel folytatott üzleteken realizált összegek jelenértéke. A tanulmány célja a vevők ezen pénzügyi értékének, valamint kockázatának feltárása. Mivel a hagyományos értékelés által felkínált nettójelenérték-módszer nem képes megragadni a vevő-eladó kapcsolatra jellemző flexibilitást, ezért a rugalmasságot kezelni képes reálopciós metodika alkalmazhatóságát, a vevőértékmeghatározásra adaptálhatósá­gát vizsgálom.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Csapi, V. (2019) „A marketing - pénzügy interfész, avagy reálopciók a marketingben”, Marketing & Menedzsment, 45(4), o. 37–44. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/473 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketing és pénzügyek

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.