Eladáshelyi reklám

Lehetőség, ígéret és valóság

Szerzők

  • László Józsa Széchenyi István Egyetem, Győr, Marketing és Menedzsment Tanszék
  • Veronika Keller Széchenyi István Egyetem, Győr, Marketing és Menedzsment Tanszék

Absztrakt

A marketingkommunikáció típusai közül a vonal feletti eszközök, így a hagyományos értelemben vett reklám is, egyre inkább elérik lehetőségeiknek határát. Ezzel párhuzamosan a BTL megoldások, azon belül is az értékesítés-ösztönzés kerülnek előtérbe, ami irányulhat a fogyasztókra és a kereskedőkre egyaránt. A termékkipróbálás esélye, valamint a különféle árengedmények, pontgyűjtő akciók, hűségprogramok, nyereményjátékok üzletben történő meghirdetése fontos, hiszen a vevők így szereznek információt a vásárlás helyszínén. Ugyanakkor a gyártók termékeik értékesítéséhez biztosíthatnak reklámértékű berendezéseket, ezzel ösztönözve a kereskedőket az árukihelyezésre. Tanulmányunkban a bolti reklámok (POP) népszerűségét kívánjuk bemutatni felvázolva a fő piaci tendenciákat, bemutatva az eladáshelyi döntéshozás folyamatát, illetve a legbefolyásolhatóbb fogyasztói csoportokat.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-16

Hogyan kell idézni

Józsa, L. és Keller, V. (2019) „Eladáshelyi reklám: Lehetőség, ígéret és valóság”, Marketing & Menedzsment, 42(1), o. 53–60. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/586 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Reklám- és médiakutatás

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>