A csomagolás két vizuális elemének, a színnek és a formának a szerepe a figyelemfelkeltés és a termék beazonosítása során
Kulcsszavak:
csomagolás, forma, design, szín, fogyasztói magatartás, vásárlási döntésAbsztrakt
Cikkünkben arra keressük a választ, hogy a csomagolás két marketing funkcióját - a figyelemfelkeltést és beazonosítást a vizuális elemek közül a szín és forma hogyan látja el. Két termékválasztással egybekötött kérdőíves megkérdezést végeztünk el [n(szín)=10Q; n(forma)=407], amelynek során bebizonyosodott, hogy mindkét tényező
a beazonosításban játszik nagyobb szerepet, míg a figyelemfelkeltés összetettebb folyamat és önmagában sem a szín, sem a forma nem elég hozzá. A termék megfelelő színének és formájának kiválasztása erőteljesen befolyásolja a fogyasztói vásárlási döntést, azonban a megfelelő vizuális inger, egyéni tényezők, márkahűség és fogyasztási gyakorisági változók együttesével érvényesül igazán.