How do consumers choose wine? - A study of factors influencing wine buying decisions

Authors

  • Ágnes Hofmeister Tóth Budapesti Közgazdaságtudományi és Államigazgatási Egyetem Marketing Tanszék
  • Gedeon Totth Budapesti Gazdasági Főiskola Külgazdasági Karának Marketingkommunikáció Tanszék

Abstract

A borok iránti érdeklődés növekedése egyre inkább jellemző Magyarországon. A régebben inkább homogénnek tekintett piac kínálati oldala határozottan fragmentálódik, az eltérő minőségű kínálat újabb és újabb szeletei jelennek meg, és válnak elérhetővé az ugyancsak egyre jobban szegmentálódó kereslet számára. Kutatásunkban azt a célt tűztük ki, hogy fókuszcsoportos interjúk segítségével képet nyerhessünk a borvásárlók vásárlási szokásairól, borokkal kapcsolatos preferenciáiról, vásárlásaik céljáról, motívumairól és a különböző célú vásárlásaikhoz kapcsolódó árelképzeléseikről. Vizsgálatainknak részét képezte annak feltárása is, hogy a borválasztásban a fogyasztói önkép milyen szerephez jut. A cikk a kvalitatív kutatások eredményeit elemzi, és az eredmények alapján javaslatokat fogalmaz meg a borgazdaságok számára.

Downloads

Published

2019-11-12

How to Cite

Hofmeister Tóth, Ágnes and Totth, G. (2019) “How do consumers choose wine? - A study of factors influencing wine buying decisions”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 38(4), pp. 14–21. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1125 (Accessed: 22 December 2024).

Issue

Section

Food marketing