Green marketing in the service of the food industry

Authors

  • László Józsa Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék
  • Mária Hofer Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék
  • Judit Varsányi Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszék

Abstract

Cikkünk az ökoszemlélet és a fogyasztói mértékletesség tükrében kívánja megvilágítani a zöldmarketing lehetőségeit a hazai bioélelmiszer-fogyasztás növelésére, a zöldtudás-zöldfogyasztás dilemmájának szellemében. A cikk a Széchenyi István Egyetemen 2001-2007 között folytatott kutatásból mutat be fáziseredményeket. Érzékeltetjük a hazai biofogyasztás indítékait, akadályait, a fogyasztói szemléletváltáshoz szükséges tényezőket, a biogazdálkodás kilátásait, és a zöldmarketing javasolható akcióirányait. A Maslow-féle szükségleti piramis adaptációjával kitérünk a marketingkommunikáció eszközeire, majd a Porter-féle öttényezős modellt adaptálva teszünk javaslatokat a bioélelmiszer értéklánc szereplőinek stratégiai szövetségén alapuló zöldmarketing lehetőségeinek kihasználására.

Downloads

Published

2019-11-01

How to Cite

Józsa, L., Hofer, M. and Varsányi, J. (2019) “Green marketing in the service of the food industry”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(6), pp. 24–33. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1175 (Accessed: 26 November 2024).

Issue

Section

Green Marketing

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>