Value system as a segmentation criteria
Abstract
Primer kutatásunkban az értékrendszer-, életstílus szerepét vizsgáltuk fogyasztói mintán. Megítélésünk szerint az egyén értékrendje, mint másodlagos szegmentációs ismérv differenciáló hatása megmutatkozik a kutatásunk alapjául szolgáló életbiztosítások igénybevevőinek piacán is. Faktoranalízis segítségével értékrendszer struktúrákat alakítottunk ki, klaszteranalízis módszerével az értékrend-alapú szegmensek főbb ismérveit karakterizáltuk. Jelen tanulmányunkban a többváltozós módszerek eredményeként kialakult fogyasztói csoportok összehasonlító elemzésével, az életbiztosítás iránti hajlandóságokban megmutatkozó különbségeket ismertetjük.
Downloads
Published
2019-11-02
How to Cite
Fodor, M. and Tamus, A. (2019) “Value system as a segmentation criteria”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 41(4-5), pp. 59–63. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1302 (Accessed: 29 November 2024).
Issue
Section
Researches of Károly Róbert College, Gyöngyös