Modelling of Purchase and Selling Behaviour of Food Retailers

Authors

  • Györgyné Pénzes Szolnoki Főiskola

Abstract

Magyarországon a tulajdonviszonyok átalakulása a vállalatok makro- és mikrokörnyezetében olyan változást hozott, amely stratégiájuk gyökeres átalakítását eredményezte. Az élelmiszer-kiskereskedelemben a hetvenes és nyolcvanas évekre jellemző biztos tevékenységi háttér bizonytalan piaci környezetté alakult, amelynek jelei a vállalkozások beszerzési és értékesítési magatartásában is megmutatkoznak. A változás az egyes régiókat, megyéket eltérően érintette, amely a vállalkozások magatartására is kihatott. Jász-Nagykun-Szolnok megye gazdasági fejlettségét tekintve a megyék között az utolsó kvartilis tagja, elmaradottságának jegyeit az élelmiszer-kiskereskedelem is magán hordozza, amely más régiókhoz viszonyítva a korszerű üzletformák alacsony számában, az üzlethálózat elaprózottságában, a korlátozott terjedelmű választékban és a tőkebefektetés alacsony szintjében nyilvánul meg.

Downloads

Published

2019-12-06

How to Cite

Pénzes, G. (2019) “Modelling of Purchase and Selling Behaviour of Food Retailers”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 39(3), pp. 17–26. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1434 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Retailing, Purchasing