Theory and Practice of Service

Authors

  • Katalin Papp
  • Andrea Rózsa Debreceni Egyetem Közgazdaságtudományi Kar Pénzügyi és Kontrolling Tanszék

Abstract

A szolgáltatások jelentősége napjainkban egyre növekszik. A szolgáltató ágazatok fejlődése és bővülése azzal járt, hogy a „szolgáltatástermelés” mértéke növekedett, ugyanakkor a termelővállalatok is egyre több szolgáltatáskomponenst építettek be tevékenységükbe. Az utóbbi években egyre nagyobb hangsúly helyeződött a szolgáltatások minőségére. A szolgáltatóvállalatokat a fogyasztó egyre inkább a minőség alapján különbözteti meg egymástól, ezért ma már tendencia a szolgáltató vállalatok minőségi teljesítésre való törekvése. Ehhez igen jó alapot ad a Total Quality Management (TQM), azaz a teljes körű minőségmenedzsment. Ebben a cikkben a szakirodalom által legsikeresebbnek tartott, a minőség mérésén alapuló SERVPERF modell gyakorlati alkalmazását is bemutatjuk, két debreceni cukrászdára vonatkozóan.

Downloads

Published

2019-12-07

How to Cite

Papp, K. and Rózsa, A. (2019) “Theory and Practice of Service”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 37(5), pp. 4–13. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1456 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Service management