Some theoretical notes on brand extension

Authors

  • Katalin Nádasi BKÁE Marketing Tanszék

Abstract

A márkakiterjesztések egyre népszerűbb stratégiák a világon, de most már Magyarországon is a piacok telítettebbé válásával A márkakiterjesztések egy érett piacon olyan versenystratégiát jelentenek, amellyel könnyebben, gazdaságosabban leltet piacra lépni. Egyes vállalatok számára a márkakiterjesztések nem hoznak új stratégiát, a Philips, a General Electric, a japán vállalatok (Mitsubishi, Yamaha) természetes módon alkalmazták kiterjesztett tevékenységeik megnevezésére a vállalat nevét, de saját márkáikat a kiskereskedelmi nagyvállalatok is általában vállalati nevük alatt, több termékkategóriára is használják. A márkakiterjesztések folyamatos megújulási lehetőséget jelentenek, hogy a márka követhesse a változó fogyasztói trendeket. Másrészt egy új termék reklámköltségeit csökkenteni lehet, ha egy ismert márkanév alatt jelenik meg a piacon, hiszen ha az anyamárka ismert, elegendő lehet az új termék tulajdonságainak hangsúlyozása.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Nádasi, K. (2019) “Some theoretical notes on brand extension”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 35(1), pp. 17–20. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1640 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Marketing Conference