Egy új fogalom: a termékcélország-hatás
Absztrakt
A cikk szerzői arra tesznek javaslatot, hogy nemzetközi kontextusban a márkaimázs megítélésénél a származási ország hatásának vizsgálata mellett a kutatók a termék-célország-hatást is vizsgálják. Feltáró tanulmányunkban egy conjoint analízis keretében végzett, többnyelvű termékcímkék segítségével folytatott kísérlet eredményei alapján mutatjuk be a termékcélország-hatás fontosságát. Úgy találtuk, hogy a csak kelet-európai nyelvek alkalmazása hátrányosan befolyásolja a márkapreferenciákat, míg nyugat-európai nyelvek alkalmazása ellensúlyozhatja ezt a hatást. Értékeltük továbbá az átváltási lehetőségeket a csomagolás nyelve, az árak, a származási ország (országeredet) feltüntetése, és a márkaimázs között.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-11-01
Hogyan kell idézni
Malota, E. és Nádasi, K. (2019) „Egy új fogalom: a termékcélország-hatás”, Marketing & Menedzsment, 41(6), o. 59–64. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1213 (Elérés: 22 december 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Országimázs: a "made in" szerepe