Egy új fogalom: a termékcélország-hatás

Szerzők

  • Erzsébet Malota Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet
  • Katalin Nádasi Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet

Absztrakt

A cikk szerzői arra tesznek javaslatot, hogy nemzetközi kontextusban a márkaimázs megítélésénél a származási ország hatásának vizsgálata mellett a kutatók a termék-célország-hatást is vizsgálják. Feltáró tanulmányunkban egy conjoint analízis keretében végzett, többnyelvű termékcímkék segítségével folytatott kísérlet eredményei alapján mutatjuk be a termékcélország-hatás fontosságát. Úgy találtuk, hogy a csak kelet-európai nyelvek alkalmazása hátrányosan befolyásolja a márkapreferenciákat, míg nyugat-európai nyelvek alkalmazása ellensúlyozhatja ezt a hatást. Értékeltük továbbá az átváltási lehetőségeket a csomagolás nyelve, az árak, a származási ország (országeredet) feltüntetése, és a márkaimázs között.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-11-01

Hogyan kell idézni

Malota, E. és Nádasi, K. (2019) „Egy új fogalom: a termékcélország-hatás”, Marketing & Menedzsment, 41(6), o. 59–64. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1213 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Országimázs: a "made in" szerepe

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>