Role of reference groups in consumer decisions of teenagers

Authors

  • Judit Benedek Nestlé Hungária Kft.

Abstract

A tinédzserek egyre fontosabb szerepet játszanak napjaink fogyasztói társadalmában, egyre több pénzt költenek, egyre nagyobb beleszólásuk van a családjuk és saját maguk számára eszközölt vásárlási döntésekbe, mégis kevés kutatás, szakirodalom foglalkozik a kamaszokat érintő kérdésekkel, különösen hazánkban. Szakdolgozatomban azt vizsgáltam meg milyen típusú referenciacsoportok léteznek, s azok hogyan képesek befolyásolni a fogyasztók, különösen a tinédzser fogyasztók döntéseit. Dolgozatom elsődleges célja volt összefoglaló áttekintést adni a külföldi és hazai szakirodalomról, valamint empirikus kutatás során behatóbban megismerni a referenciacsoportok befolyásoló hatásának természetét, majd mindezek alapján összefoglalni a marketingben való alkalmazhatóságukat.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Benedek, J. (2019) “Role of reference groups in consumer decisions of teenagers”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 35(4), pp. 32–39. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1726 (Accessed: 29 November 2024).

Issue

Section

Dissertations