Geomarketing: a new factor to success in marketing?
Abstract
E tanulmány egyik céljaként egy Magyarországon még viszonylag ismeretlen terület - az üzleti térinformatika és a geomarketing - feltérképezésének és a gyakorlati ismeretek összefoglalásának, elméleti rendszerezésének nem könnyű feladatát jelöltem meg így e szakdolgozat a szakterületen az első és legrészletesebb magyar nyelvű munka. A dolgozat nagyrészt primer információkon (térinformatikai szakemberek véleményei, esettanulmányok, saját tapasztalatok, kutatások) alapul a forráshiány következtében.
A XX. században egyértelmű tendencia volt a fogyasztói igények minél tökéletesebb kielégítése. Ma már nem pusztán versenyelőny szerzési lehetőség a vevőközpontú, marketing-orientált vállalatfilozófia és az állandó minőségjavítás a cég működésének és életének valamennyi területén, hanem a vállalatok életképességének, lukrativitásának alapvető feltételévé vált. A marketing elméleti és gyakorlati eszköztára és spektruma az utóbbi években nagymértékben kitágult, differenciálódott. Ennek a folyamatos eszköztárfejlődésnek része a térinformatika alkalmazása a marketingben, vagyis a geomarketing. A dolgozatban bemutatom az üzleti térinformatika jellemző alkalmazási területeit valamint potenciális előnyeit, annak érdekében, hogy ezen új technológia és megoldás gazdasági illetve elsősorban marketingterületen kétségbevonhatatlanul meglévő hatékonyság-növelő lehetőségeit bizonyítsam és azok szélesebb szakmai körben váljanak ismertté.