Role and importance of horizontal marketing systems in food retailing

Authors

  • Györgyné Pénzes Szolnoki Főiskola Marketing Csoport

Abstract

A tanulmány olyan marketingszervezeteket mutat be, amelyek a kiskereskedelmi vállalkozások áruforgalmi tevékenységét koordinálva összekapcsolják az élelmiszer-vertikum szereplőit, megteremtve ezzel a hatékony együttműködés lehetőségét, hozzájárulva a vállalkozások jövedelmezőségének növekedéséhez. E téma a Jász-Nagykun-Szolnok megyében működő élelmiszer-kiskereskedelmi vállalkozások beszerzési és értékesítési magatartását feltáró kutatás része. A tanulmány alapkérdése: a kiskereskedők tevékenységének horizontális marketingrendszerekben való koordinálása milyen pozíció javulást biztosít a termelő vállalatokkal szemben és milyen versenyelőnyöket nyújt a kompetitiv piacon? A téma közelítése kettős: tágabban az élelmiszer kiskereskedelem, konkrétan egy adott szervezet szempontjából.

Downloads

Published

2019-12-17

How to Cite

Pénzes, G. (2019) “Role and importance of horizontal marketing systems in food retailing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 34(3), pp. 15–21. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1772 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Food retailing