New trends in Strategic Management. Part 2.

Authors

  • Magdolna Csath

Abstract

A cikk első részét azzal a gondolattal fejeztük he, hogy a stratégiai vezetés filozófiája, szemlélete és tartalma egyaránt átalakulóban van. Az átalakulás oka a környezetben zajló változás, amelyet a Boston Consulting Group nevű híres szaktanácsadó cég előadója, Carl Stem így jellemzett: „Olyan időket élünk, amikor minden mozog, ami nincs leszögezve." Emiatt az állandó változás miatt vannak mozgásban a stratégiaalkotással kapcsolatos nézetek, elgondolások is. A változás irányait leginkább a hagyományos és az új közelítés összevetésével érzékeltethetjük. A hagyományos közelítés szerint a stratégiaalkotás lényege a következő:
„Válassz egy vonzó iparágat, építsd fel benne a szükséges versenyelőnyeidet, és próbálj ezek alapján jobb eredményeket elérni, mint versenytársaid."
Ezzel szemben az új közelítés lényege így hangzik:
„Tágítsd ki az iparág hagyományos fogalmát, keress és teremts új piacokat, és ezzel lépj ki abból a szorítóból, amelyben a korábbi körülmények között küzdöttél."
A cikk második részében az új közelítést vizsgáljuk tovább, és röviden kitérünk az első részben ígért két témára, a globális cégek stratégiai irányaira, valamint a tudásmenedzsment és a stratégiaalkotás kapcsolatára.

Downloads

Published

2019-12-18

How to Cite

Csath, M. (2019) “New trends in Strategic Management. Part 2”., The Hungarian Journal of Marketing and Management, 34(1), pp. 65–69. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1873 (Accessed: 5 October 2024).

Issue

Section

M&M mix