New Opportunities in Marketing Information Analysis: Conjoint Analysis

Authors

  • Attila Bernáth Miskolci Egyetem Marketing Tanszék
  • Tamás Szabó Miskolci Egyetem Marketing Tanszék

Abstract

Az elmúlt évtizedben a számítástechnika robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, s ez mindenki szá­mára elérhetővé tette a számítógépek alkalmazását. Emiatt a jelentős számítási igénnyel járó matematikai-statisztikai módszerek felhasználásának keretei is hihetetlen mértékben kibővültek. Az összetett matematikai-statisztikai módszerek marketingkutatásban való elterjedésének másik fontos oka az, hogy a hagyományos elemzési módszerek (kereszttáblák stb.) már nem elégítették ki a mélyebb összefüggéseket kereső szakembereket. Az összetettebb kutatási feladatok megoldásához azonban nélkülözhetetlen a kifinomultabb, de ugyanakkor számításigényesebb módszerek alkalmazása. A faktoranalízis, a varianciaanalízis (ANOVA), a multidimenziós skálázás és a klaszter-analízis stb. mellett egyes feladatok esetében a conjoint-analízis vezethet megfelelő eredményre.

Downloads

Published

2019-12-01

How to Cite

Bernáth, A. and Szabó, T. (2019) “New Opportunities in Marketing Information Analysis: Conjoint Analysis”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 31(4), pp. 39–46. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2112 (Accessed: 26 November 2024).

Issue

Section

Information Analysis and Management