Új lehetőségek a marketing-információelemzésben: A conjoint-analízis

Szerzők

  • Attila Bernáth Miskolci Egyetem Marketing Tanszék
  • Tamás Szabó Miskolci Egyetem Marketing Tanszék

Absztrakt

Az elmúlt évtizedben a számítástechnika robbanásszerű fejlődésen ment keresztül, s ez mindenki szá­mára elérhetővé tette a számítógépek alkalmazását. Emiatt a jelentős számítási igénnyel járó matematikai-statisztikai módszerek felhasználásának keretei is hihetetlen mértékben kibővültek. Az összetett matematikai-statisztikai módszerek marketingkutatásban való elterjedésének másik fontos oka az, hogy a hagyományos elemzési módszerek (kereszttáblák stb.) már nem elégítették ki a mélyebb összefüggéseket kereső szakembereket. Az összetettebb kutatási feladatok megoldásához azonban nélkülözhetetlen a kifinomultabb, de ugyanakkor számításigényesebb módszerek alkalmazása. A faktoranalízis, a varianciaanalízis (ANOVA), a multidimenziós skálázás és a klaszter-analízis stb. mellett egyes feladatok esetében a conjoint-analízis vezethet megfelelő eredményre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Bernáth, A. és Szabó, T. (2019) „Új lehetőségek a marketing-információelemzésben: A conjoint-analízis”, Marketing & Menedzsment, 31(4), o. 39–46. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2112 (Elérés: 26 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Információelemzés- és menedzselés