International Marketing: A Practical View

Authors

  • Zoltán Komjáti HUNOR Pécsi Kesztyű és Bőrruházati Rt.

Abstract

A magyar gazdaság kilábalása jelenlegi nehéz helyzetéből erősen függ attól, hogyan lesz képes kihasználni a nemzetközi környezet változásaiból adódó lehetőségeket és milyen mértékben lesz képes megfelelni a kihívásoknak. Ebben a folyamatban kulcszszerepe lesz az export dinamikus fejlődésének, aminek az alapja a termékek és szolgáltatások versenyképes külpiaci értékesíthetősége. Jelentős tényező ebből a szempontból, hogy mennyire képes az ország hatékonyan működtetni az erőforrásait, és miként tudja a relatíve jól képzett és olcsó munkaerő és a kedvező földrajzi pozíció által kínált előnyöket üzleti haszonná változtatni. A magyar termékek és szolgáltatások kedvező külpiaci szereplésének egyik fontos feltétele a vállalatok haté­kony nemzetközi marketing-tevékenysége. Ebben a cikkben először a külpiaci munka szempontjából vizsgájuk a marketing általános jellemzőit, ezt követően tekintjük át, hogy a konkrét üzletkötésnél mire kell figyelemmel lennünk a külföldi partnerrel létrehozott kapcsolataink során.

Downloads

Published

2019-12-02

How to Cite

Komjáti, Z. (2019) “International Marketing: A Practical View”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 29(6), pp. 21–27. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2282 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Agricultural Marketing