Nemzetközi marketing a gyakorlatban

Szerzők

  • Zoltán Komjáti HUNOR Pécsi Kesztyű és Bőrruházati Rt.

Absztrakt

A magyar gazdaság kilábalása jelenlegi nehéz helyzetéből erősen függ attól, hogyan lesz képes kihasználni a nemzetközi környezet változásaiból adódó lehetőségeket és milyen mértékben lesz képes megfelelni a kihívásoknak. Ebben a folyamatban kulcszszerepe lesz az export dinamikus fejlődésének, aminek az alapja a termékek és szolgáltatások versenyképes külpiaci értékesíthetősége. Jelentős tényező ebből a szempontból, hogy mennyire képes az ország hatékonyan működtetni az erőforrásait, és miként tudja a relatíve jól képzett és olcsó munkaerő és a kedvező földrajzi pozíció által kínált előnyöket üzleti haszonná változtatni. A magyar termékek és szolgáltatások kedvező külpiaci szereplésének egyik fontos feltétele a vállalatok haté­kony nemzetközi marketing-tevékenysége. Ebben a cikkben először a külpiaci munka szempontjából vizsgájuk a marketing általános jellemzőit, ezt követően tekintjük át, hogy a konkrét üzletkötésnél mire kell figyelemmel lennünk a külföldi partnerrel létrehozott kapcsolataink során.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-02

Hogyan kell idézni

Komjáti, Z. (2019) „Nemzetközi marketing a gyakorlatban”, Marketing & Menedzsment, 29(6), o. 21–27. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2282 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing