Hungarian Managers and Intercultural Communication
Abstract
Magyarország nemzetközi gazdasági integrálódásra törekszik. Az EU-csatlakozási kérelem benyújtása tettekre, tudatos felkészülésre sarkall. A táguló üzleti mozgástér sok vállalat menedzsereinek új kihívásokat, merőiben új feladatokat jelent: gyarapodó kapcsolatokat külföldi partnerekkel, egyre gyakoribbá váló nemzetközi tárgyalási helyzeteket. A magyar menedzserek többsége nincs az üzleti élet interkulturális helyzeteire felkészülve. Gazdasági érdek tehát alaposan feltárni a buktatókat, és ezek ismeretében nyújtani segítséget a vállalati szakembereknek. E dolgozat ezt az érdeket tartja szem előtt, amikor célul tűzi ki a magyar menedzser kultúraközi kommunikációs helyzeteinek vizsgálatát és azoknak a tényezőknek számbavételét, amelyek e minden viszonylatban buktatókkal teli feladatot a magyar menedzser számára sajátosan megnehezítik.