Hungarian Managers and Intercultural Communication

Authors

  • Istvánné Borgulya JPTE Közgazdaságtudományi Kar Idegennyelvi Tanszék

Abstract

Magyarország nemzetközi gazdasági integrálódásra törekszik. Az EU-csatlakozási kérelem benyújtása tettekre, tudatos felkészülésre sarkall. A táguló üzleti mozgástér sok vállalat menedzsereinek új kihívásokat, merőiben új feladatokat jelent: gyarapodó kapcsolatokat külföldi partnerekkel, egyre gyakoribbá váló nemzetközi tárgyalási helyzeteket. A magyar menedzserek többsége nincs az üzleti élet interkulturális helyzeteire felkészülve. Gazdasági érdek tehát alaposan feltárni a buktatókat, és ezek ismeretében nyújtani segítséget a vállalati szakembereknek. E dolgozat ezt az érdeket tartja szem előtt, amikor célul tűzi ki a magyar menedzser kultúraközi kommunikációs helyzeteinek vizsgálatát és azoknak a tényezőknek számbavételét, amelyek e minden viszonylatban buktatókkal teli feladatot a magyar menedzser számára sajátosan megnehezítik.

Downloads

Published

2019-12-02

How to Cite

Borgulya, I. (2019) “Hungarian Managers and Intercultural Communication”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 29(6), pp. 54–56. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2294 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

Agricultural Marketing