Marketing in 1990s

Authors

  • Zoltán Olach Magyar Hitelbank

Abstract

Az 1990-es évtized első éveiben - különösen a nemzetközi piacokat ismerő - szakemberek és vállalatok sora tapasztalja, hogy a beváltnak hitt, sokszor mindeddig jól működő marketingkoncepciók, -mixek és -módszerek nem működnek a megszokott hatékonysággal, nem hozzák a megszokott eredményeket. Számos jó marketingszakember válik emiatt tanácstalanná, sikeres vállalkozások marketingmunkája válik kapkodóvá. Sokan új - egyébként marketingkutatással és elméletileg jól megalapozott - megoldásokkal kísérleteznek, ezek egy része azonban szintén nem bizonyul eredményesnek. Joggal merülhet fel a kérdés: mi változott, mi történhetett?
     Lényegében nem történt semmi más, mint az, hogy a 90-es évekre néhány, a marketing makro- illetve mikrokömyezetét meghatározó módon befolyásoló területen lényeges változások következtek be. Ez a cikk néhány ilyen változás természetével, és a hozzájuk való alkalmazkodás néhány lehetőségével foglalkozik.

Downloads

Published

2019-12-21

How to Cite

Olach, Z. (2019) “Marketing in 1990s”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 30(2), pp. 13–20. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2446 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

M&M mix