Marketing a kilencvenes években

Szerzők

  • Zoltán Olach Magyar Hitelbank

Absztrakt

Az 1990-es évtized első éveiben - különösen a nemzetközi piacokat ismerő - szakemberek és vállalatok sora tapasztalja, hogy a beváltnak hitt, sokszor mindeddig jól működő marketingkoncepciók, -mixek és -módszerek nem működnek a megszokott hatékonysággal, nem hozzák a megszokott eredményeket. Számos jó marketingszakember válik emiatt tanácstalanná, sikeres vállalkozások marketingmunkája válik kapkodóvá. Sokan új - egyébként marketingkutatással és elméletileg jól megalapozott - megoldásokkal kísérleteznek, ezek egy része azonban szintén nem bizonyul eredményesnek. Joggal merülhet fel a kérdés: mi változott, mi történhetett?
     Lényegében nem történt semmi más, mint az, hogy a 90-es évekre néhány, a marketing makro- illetve mikrokömyezetét meghatározó módon befolyásoló területen lényeges változások következtek be. Ez a cikk néhány ilyen változás természetével, és a hozzájuk való alkalmazkodás néhány lehetőségével foglalkozik.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-21

Hogyan kell idézni

Olach, Z. (2019) „Marketing a kilencvenes években”, Marketing & Menedzsment, 30(2), o. 13–20. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2446 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei