Consumer information for wine-drinkers

Authors

  • Norbert Zombai
  • Géza Székely Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem

Abstract

A hazai borfogyasztók vásárlási, fogyasztási szokásait leíró cikkek, tanulmányok megtekintése után több olyan kérdés merült fel bennünk, amire nem, vagy csak részben található válasz. A budapesti XVII. kerületben végzett megkérdezés alapján feltételezhető, hogy a budapestiek tájékozatlanok a borkultúrával kapcsolatban. Ennek ellenére úgy találtuk, hogy a válaszadók érdeklődőek voltak a borral kapcsolatban, a többség hisz, vagy többnyire hisz a borcímkéknek, sőt a hátcímkét is elolvassa. Érdekes volt, hogy a többség elsősorban a fajtát keresi (pl. hárslevelű) és csak második helyre sorolta az eredetet (pl. soproni). Bíztató, hogy a mérsékelt és kulturált borfogyasztónak pozitív a megítélése. Tapasztalataink szerint a borfogyasztás tradicionális, vagyis elsősorban családi hatások alapján alakul. Az inkább a külföldi bort kedvelő fogyasztók sajnos fiatalok, lakótelepen laknak és kevés ismerettel rendelkeznek a borról.

Downloads

Published

2019-12-21

How to Cite

Zombai, N. and Székely, G. (2019) “Consumer information for wine-drinkers”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 30(2), pp. 54–57. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2454 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Agromarketing

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>