Borfogyasztói ismeretek és a borfogyasztó társadalmi megítélése

Szerzők

  • Norbert Zombai
  • Géza Székely Kertészeti és Élelmiszeripari Egyetem

Absztrakt

A hazai borfogyasztók vásárlási, fogyasztási szokásait leíró cikkek, tanulmányok megtekintése után több olyan kérdés merült fel bennünk, amire nem, vagy csak részben található válasz. A budapesti XVII. kerületben végzett megkérdezés alapján feltételezhető, hogy a budapestiek tájékozatlanok a borkultúrával kapcsolatban. Ennek ellenére úgy találtuk, hogy a válaszadók érdeklődőek voltak a borral kapcsolatban, a többség hisz, vagy többnyire hisz a borcímkéknek, sőt a hátcímkét is elolvassa. Érdekes volt, hogy a többség elsősorban a fajtát keresi (pl. hárslevelű) és csak második helyre sorolta az eredetet (pl. soproni). Bíztató, hogy a mérsékelt és kulturált borfogyasztónak pozitív a megítélése. Tapasztalataink szerint a borfogyasztás tradicionális, vagyis elsősorban családi hatások alapján alakul. Az inkább a külföldi bort kedvelő fogyasztók sajnos fiatalok, lakótelepen laknak és kevés ismerettel rendelkeznek a borról.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-21

Hogyan kell idézni

Zombai, N. és Székely, G. (2019) „Borfogyasztói ismeretek és a borfogyasztó társadalmi megítélése”, Marketing & Menedzsment, 30(2), o. 54–57. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2454 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrármarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>