Olympics and image-building: Beijing 2008

Authors

  • Barbara Jenes Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézet

Abstract

Az olimpia már régóta nem csak sport-, vagy világpolitikai esemény, hanem lehetőség arra is, hogy a rendező ország megmutassa a világ számára értékeit és megnyerő oldalát. Ennél kedvezőbb esély talán nem is nyílhat a házigazda számára, hogy felhívja a figyelmet magára, s egyben turistákat és befektetőket vonzzon területére. Az országimázs a nemzetről, országról szerzett tapasztalatok, vélemények és mindenekelőtt a sok csatornán érkező információk alapján alakulhat ki. A lehetséges csatornák közé tartozik többek között a sportesemények rendezése is (Jenes, 2005). A fenti elméleti megközelítéseket a gyakorlatban is vizsgálva a szerző jelen tanulmányában azt ismerteti, hogy a 2008-as Pekingi Olimpia sport- és médiaesemény szerepén túl milyen országimázs-alakítási jelentőséggel bír.

Downloads

Published

2019-10-14

How to Cite

Jenes, B. (2019) “Olympics and image-building: Beijing 2008”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(3), pp. 16–24. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/532 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Olympics and marketing