The impact of state-owned past on the Hungarian companies’ organizational cultures

Authors

  • Ákos Jarjabka PTE-KTK, Vezetési és Szervezési Tanszék

Abstract

Tény, hogy a rendszerváltás a magyar társadalmat és gazdaságot alapjaiban változtatta meg. Ezek a változások érezhetők voltak mind a háztartások mindennapjaiban, mind pedig a szervezetek és az állam makrogazdasági viselkedésében (Balaton 1994, Antal-Mokos és Kovács 1998, Primecz és Soós 2000). Jelen tanulmány ezt az irányváltást és annak hatását nem is kérdőjelezi meg, hanem inkább azt vizsgálja empirikus módon, hogy mintegy két évtizeddel a hazai társadalmi-gazdasági rendszerváltás után vajon érezhető-e még a hazai szervezetek kultúrájában az állami tulajdonosi múlt hatása? E kérdés megválaszolásához a szerző a következő hipotézissel él: Kimutatható kulturális különbség van a hazánkban működő, és szocialista állami tulajdonosi múlttal rendelkező, illetve a rendszerváltással létrejövő, vagy Magyarországon a rendszerváltás után letelepedő nemzetközi vállalatok szervezeti kultúrája között.

Downloads

Published

2019-10-14

How to Cite

Jarjabka, Ákos (2019) “The impact of state-owned past on the Hungarian companies’ organizational cultures”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(3), pp. 39–49. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/535 (Accessed: 22 November 2024).

Issue

Section

Management and competitiveness