Fair trade in the European Union

Authors

  • Barnabás Falusi Budapesti Kommunikációs és Üzleti Főiskola (BKF) üzleti kommunikáció szak

Abstract

A jelenlegi világkereskedelmi rendszer sokak szerint még rövid távon sem szolgálja a fenntarthatóságot. Ezért az Európai Parlament is többször foglalkozott a fair trade témakörével és 2006. július 6-ai állásfoglalásában a következőket fogalmazta meg: „... a méltányos kereskedelem két, egymástól elválaszthatatlan célkitűzést követ, amely egyrészről a fejlődési lehetőség biztosítása a fejlődő országok kistermelői és munkavállalói számára, másrészről a nemzetközi kereskedelmi rendszer és magáncégek bátorítása annak érdekében, hogy igazságosabban és a fenntartható fejlődést jobban elősegítő módon működjenek”. Jelen tanulmány bemutatja a méltányos kereskedelem történetét és szervezeteit, míg a következő számban megjelenő rész a fair trade kommunikációjával foglalkozik.

Downloads

Published

2019-10-16

How to Cite

Falusi, B. (2019) “Fair trade in the European Union”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 42(1), pp. 20–29. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/581 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Marketing and social responsibility