„Egészségmarketing” - Az egészség viselkedésmintáinak és értékeinek társadalmi terjesztése

Szerzők

  • Béla Buda Nemzeti Drogmegelőzési Intézet

Absztrakt

A huszadik században a marketing modelljét egy sor olyan társadalmi tevékenységre is vonatkoztatták, amelyben olyan értékeket próbáltak terjeszteni, melyek átvétele elsődlegesen a fogyasztók érdeke lenne. Ez már a demokratikus, NI. a civilizált és liberalizált társadalmak megnyilvánulása, amelyekben igyekeznek a minimálisra szorítani a korlátozásokat, tilalmakat és előírásokat, amelyekkel korábbi társadalmi formációk a közjót próbálták biztosítani. A civilizált tömegtársadalmakban a tilalmak általában nem is bizonyultak eléggé hatékonynak, erre példa az egészséget károsító élvezeti szerek korlátozása, amely még nagy társadalmi eszközráfordítás mellett sem volt eléggé hatásos (pl. a szesztilalom, a drogok és dohánytermékek kontrollja, stb.).
A társadalom befolyásolására, meggyőzésére a marketing elveit és eszközeit kezdték használni, és ezt a gyakorlatot társadalmi (szociális) marketingnek nevezték el.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-05

Hogyan kell idézni

Buda, B. (2019) „»Egészségmarketing« - Az egészség viselkedésmintáinak és értékeinek társadalmi terjesztése”, Marketing & Menedzsment, 36(5-6), o. 3–9. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1399 (Elérés: 22 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Egészségmarketing