A marketing kommunikáció szerepe a bormarketingben

Szerzők

  • Judit Pakainé Kováts Nyugat-Magyarországi Egyetem Vezetési Szervezési Intézet Marketing Tanszék
  • Mátyás Fekete Nyugat-Magyarországi Egyetem Szolgáltatás-menedzsment Tanszék

Absztrakt

Az italreklámok, ezeken belül az alkoholtartalmú italok reklámjai nehéz feladat elé állítják a reklámtervezőket, a kommunikációs szakembereket. Az italok a reklámokban általában nem konkrét tárgyias formában, hanem mindig valamilyen elvonatkoztatott formában jelennek meg, egy életérzés, egy íz képi kifejezése révén próbálja a reklám eladni a terméket. Különösen igaz ez az égetett szeszes italok esetében, ahol a termék fogyasztásán keresztül elérhető luxus életszínvonal bemutatásával érvelnek a reklámalkotók. A reklámokban megjelenő magas életszínvonal és csillogás szorosan összefügg a termék exkluzív jellegével, a célközönséggel, ami az égetett szeszesitalok esetében átlagosnál magasabb árat és viszonylag szűk fogyasztói réteget jelent.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-11

Hogyan kell idézni

Pakainé Kováts, J. és Fekete, M. (2019) „A marketing kommunikáció szerepe a bormarketingben”, Marketing & Menedzsment, 36(3), o. 65–71. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1564 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Bormarketing

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei