A roma kisebbség vásárlói magatartása
Absztrakt
A marketing irodalom csak az utóbbi időben fordult a kisebbségek, az etnikumok kérdésköre felé, akkor amikor a nyereséges működés egyik feltételévé vált a kisebb fogyasztói csoportok igényeihez való közeledés. Gyakori, hogy ez a „közeledés” csupán a megfelelő kommunikáció irányában történik, termékek, szolgáltatások célcsoporthoz igazított kialakításáról nem beszélhetünk. Az OTKA támogatásával (T 37 812) egy hároméves kutatást végzünk a PTE Marketing tanszékén a magyarországi kisebbségek fogyasztói, vásárlói magatartásának értelmezéséhez. A kutatás első évében országos reprezentatív mintán a roma kisebbség megkérdezése zajlott. A vizsgálat eredményeit, főbb tanulságait foglaljuk össze a cikkben.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-12-07
Hogyan kell idézni
Törőcsik, M. (2019) „A roma kisebbség vásárlói magatartása”, Marketing & Menedzsment, 37(4), o. 14–27. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1469 (Elérés: 13 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Szegmensmarketing - Fókuszban a romák