A marketingszervezet megjelenése a magyar vállalatok körében

Szerzők

  • András Bauer BKE Marketing Tanszék
  • József Berács BKE Marketing Tanszék
  • Krisztina Kolos BKE Marketing Tanszék

Absztrakt

Egy korábbi tanulmány kapcsán (vő. Kenesei, 2000) az olvasó már tudomást szerezhetett róla, hogy 2000 tavaszán befejeződött a Versenyben a Világgal kutatássorozat második felmérésének feldolgozása. A 309 válaszadó vállalat jellegében inkább a „tipikus" magyar vállalatot reprezentálja, háromnegyedük a feldolgozó iparban működik és a megkérdezettek körében felülreprezentáltak a kis- és közepes méretű vállalatok. A vállalatok fő piaca a hazai piac, az export aránya kb. 40%. Az itt szereplő vállalatok tehát a magyar gazdaság jellegzetes alanyai, s nyilvánvalóan különböznek marketingtevékenységükben azoktól a vállalatoktól, amelyekről a nemzetközi irodalomban rendszeresen olvashatunk. Egy részük helyi piacokon tevékenykedik, mások pedig olyan piacokon, amelyek jelenleg még kevésbé vannak kitéve a nemzetközi versenynek. A vizsgálat más összefüggéseit az olvasók más publikációkban is megismerhetik. (Kenesei-Bauer-Berács-Kolos, 2000)

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-17

Hogyan kell idézni

Bauer, A., Berács, J. és Kolos, K. (2019) „A marketingszervezet megjelenése a magyar vállalatok körében”, Marketing & Menedzsment, 34(4), o. 46–51. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1757 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingszemlélet

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>