Az árak és a fogyasztói magatartás

Szerzők

  • Gábor Rekettye JPTE

Absztrakt

Mindenki előtt egyértelmű, hogy az árak alapvetően befolyásolják a fogyasztók vásárlási döntését. Arra azonban, hogy miképpen befolyásolják, már nem mindig tudunk pontos választ adni. A közgazdaságtan azt tanítja, hogy az árak csökkenése növeli a fogyasztók vásárlási hajlandóságát, és fordítva. A valóság azonban nem mindig írható le egyszerű képletekkel. A modern piacokon gyakran találkozhatunk olyan esetekkel, amelyek ellentmondanak a közgazdaságtan törvényszerűségeinek, gyakran figyelhetünk meg olyan vásárlói magatartási formákat, amelyek ellentmondanak a racionalitás elvének. Az árak és a vásárlói magatartás összefüggésének vizsgálata viszonylag új területe a marketingkutatásnak. Ebben a cikkben néhány olyan területet érintünk, a teljesség igénye nélkül, amelyek felkelthetik a gyakorlati szakemberek és a jövendő marketingkutatók érdeklődését is, és amelyek - pusztán a problé­mák felvetésével is - rávilágíthatnak arra, hogy jóllehet ezen a területen még sok megismernivalónk van, de az a kevés, amit már tudunk, az is hasznosan járulhat hozzá a mindennapi ármunkához.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Rekettye, G. (2019) „Az árak és a fogyasztói magatartás”, Marketing & Menedzsment, 31(4), o. 25–31. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2109 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Kereskedelem, fogyasztói magatartás