A kockázati tőke marketing-érzékenységéről

Szerzők

  • Péter Osman

Absztrakt

Sokéves huzavona és ismételt nekigyürkőzések után várhatóan az idén valóban megszületik a kockázati tőketársaságok magyarországi üzleti tevékenységének jogi kereteit szabályozó törvény. Ha a vállalkozások nézőpontjából, azok érdekei szerint vizsgáljuk a születőben lévő törvényt, úgy az első és legfontosabb kérdés, hogy az milyen célt szolgál, tehát egyáltalán szükség van-e rá. A kockázati tőke nem csodaszer, és nem is szolgálhat gyógyírként a vállalkozásokat nyomasztó problémák nagy részére. Képes viszont arra, hogy szerepet vállaljon a dinamikus fejlődésre képes vállalkozások számottevő részének tőkével való ellátásában. Ezeknél jelentősen hozzájárulhat a növekedési, jövedelemtermelő- és megújulási képességük javításához és erősítéséhez. A kockázatitőke-cégek hiánypótló szerepet töltenek be a tőkepiacon, mivel a vállalkozások terén olyan befektetéseket vállalnak, amelyek többségére jellemző, hogy
- az egyéb befektetésekhez képest számottevően nagyobb kockázattal járnak,
- hosszú idejű tőkelekötést igényelnek,
- bizonyos kivételektől eltekintve, az egyéb befektetésekhez képest a megtérülésük lassú és bizonytalan,
- a bevétel előre megbízhatóan nem tervezhető.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-01

Hogyan kell idézni

Osman, P. (2019) „A kockázati tőke marketing-érzékenységéről”, Marketing & Menedzsment, 31(3), o. 58–65. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/2163 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

M&M mix

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >>