Értékek átértékelése

Szerzők

  • György Csepeli Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kar

DOI:

https://doi.org/10.15170/MM.2019.53.04.01

Kulcsszavak:

korszakváltás, fenntartható fejlődés, machináció, planetáris idiotizmus, szingularitás

Absztrakt

A TANULMÁNY CÉLJA, EREDMÉNYEI

A cikk Nietzsche nyomán az értékek jelenlegi válságáról, a nihilizmus kísértéséről és az új értékek szükségességéről szól. A globális változások kikezdték a régi értékeket, de még nem érlelték meg az új értékeket. Az internet, a mesterséges intelligencia, a migráció, a klímaváltozás, a pénzügyi rendszer elszabadulása a reálgazdaságtól, az egyenlőtlenségek kiéleződése, a civilizációk harca, az igazságtalanságérzésekből táplálkozó kollektív resszentiment, a fundamentalizmus és a politikai, ideológiai, lelki határok cseppfolyóssá válása kihívás a fiatalok számára, akik a maitól merőben új világban fognak élni. Egy világkorszak ér véget a szemünk láttára. A semmiben magukra maradt embereknek a korábbi emberi létet radikálisan felülmúló magasabb rendű történelmi korszakban kell élniük, melynek az újraértékelt értékek adnak értelmet.

Információk a szerzőről

György Csepeli, Eötvös Loránd Tudományegyetem Társadalomtudományi Kar

professor emeritus

##submission.downloads##

Megjelent

2020-03-01

Hogyan kell idézni

Csepeli, G. (2020) „Értékek átértékelése”, Marketing & Menedzsment, 53(4), o. 5–11. doi: 10.15170/MM.2019.53.04.01.

Folyóirat szám

Rovat

Cikkek

Hasonló cikkek

<< < 1 2 3 4 5 6 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.