Autómárkák kognitív reprezentációjának vizsgálata asszociációk segítségével

Szerzők

  • László Kovács Nyugat-magyarországi Egyetem Bölcsészettudományi Kar Alkalmazott Nyelvészeti Intézeti Tanszék

Kulcsszavak:

márkák, kognitív márkareprezentáció, asszociációk, autómárkák

Absztrakt

Márkák vizsgálata során fontos tanulmányoznunk azt a képet, amely a (potenciális) fogyasztóban a márkáról kialakul. A tanulmány elméleti bevezetőjében röviden elemezzük, milyen módon vizsgálható a márkakép (a márka kognitív reprezentációja) asszociációs tesztek segítségével, majd az elméleti összefüggések bemutatása után 12 autómárka kognitív reprezentációját vizsgáljuk empirikus adatok segítségével. Az adatok elemzése során utalunk az autók márkaképe közötti különbségekre férfi-női vonatkozásban, az egyes vizsgált szegmensek márkaképeinek általános jellemzőire, valamint a kultúrára, mint a márkaképet befolyásoló tényezőre.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-02

Hogyan kell idézni

Kovács, L. (2019) „Autómárkák kognitív reprezentációjának vizsgálata asszociációk segítségével”, Marketing & Menedzsment, 46(4), o. 36–44. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/375 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingkutatás

Hasonló cikkek

1 2 3 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.