Márkaértékelés pénzügyi szemmel
Kulcsszavak:
márka, márkaértékelés, diszkontált cash-flow-módszerAbsztrakt
Napjainkban egyre több olyan iparág és olyan vállalat létezik, ahol a cégérték jelentős részét a cég márkái teszik ki. Egyre fontosabbá válik tehát a márkák piaci értékének lehető legpontosabb megállapítása. A márkaértékelésnek jól kidolgozott módszertana van a külföldi szakirodalomban. Ez a magyar írásokba is beáramlott, bár elmondhatjuk, hogy az eddigi hazai publikációk kevés figyelmet szenteltek a különböző eljárások formalizálására és a számítási folyamat magyarázására. Cikkem célja a márkaértékelési módszerek áttekinthető formában saját számítási formulák és egy szemléltető számpélda segítségével történő összefoglalása.
##submission.downloads##
Megjelent
2019-10-01
Hogyan kell idézni
Takács, A. (2019) „Márkaértékelés pénzügyi szemmel”, Marketing & Menedzsment, 45(4), o. 27–36. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/472 (Elérés: 14 november 2024).
Folyóirat szám
Rovat
Marketing és pénzügyek