Látogatói profil és motivációk a borfesztiválokon

empirikus felmérések tapasztalatai Ausztráliából és az egri borvidékről

Szerzők

  • Ádám Novotny Eszterházy Károly Főiskola, Eger
  • Anetta Zrónik Eszterházy Károly Főiskola, Eger
  • Richárd Hauser Msikolci Egyetem Vállalkozáselmélet és -gyakorlat Dl

Kulcsszavak:

borfesztivál, részvételi motivációk, látogatói profil

Absztrakt

Cikkünk egy ausztrál és négy egri borfesztiválon gyűjtött adatok elemzése alapján azt vizsgálja, hogy milyen tényezők motiválják a vendégeket a borfesztiválokon való részvételre. Az ausztrál kutatók ajánlása alapján a lehetséges motivációkat az érkezési formából kiindulva vizsgáljuk. Ennek során kiderül, hogy míg egyes tényezők érkezési formánként szignifikáns eltérést mutatnak, addig léteznek mindenkire egyformán jellemző motivációs dimenziók is. A vevőelégedettség növelése érdekében fontos lenne a szükségletek látogatói csoportonként való eltéréseit figyelembe venni a fesztiválok termék- és kommunikációs stratégiájának kialakítása során. A motivációk vizsgálata mellett a tipikus látogatói profil is meghatározásra kerül.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-02

Hogyan kell idézni

Novotny, Ádám, Zrónik, A. és Hauser, R. (2019) „Látogatói profil és motivációk a borfesztiválokon: empirikus felmérések tapasztalatai Ausztráliából és az egri borvidékről”, Marketing & Menedzsment, 46(4), o. 66–79. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/380 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Agrárkiállítások, események

Hasonló cikkek

1 2 3 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.