Látogatói profil és motivációk a borfesztiválokon
empirikus felmérések tapasztalatai Ausztráliából és az egri borvidékről
Kulcsszavak:
borfesztivál, részvételi motivációk, látogatói profilAbsztrakt
Cikkünk egy ausztrál és négy egri borfesztiválon gyűjtött adatok elemzése alapján azt vizsgálja, hogy milyen tényezők motiválják a vendégeket a borfesztiválokon való részvételre. Az ausztrál kutatók ajánlása alapján a lehetséges motivációkat az érkezési formából kiindulva vizsgáljuk. Ennek során kiderül, hogy míg egyes tényezők érkezési formánként szignifikáns eltérést mutatnak, addig léteznek mindenkire egyformán jellemző motivációs dimenziók is. A vevőelégedettség növelése érdekében fontos lenne a szükségletek látogatói csoportonként való eltéréseit figyelembe venni a fesztiválok termék- és kommunikációs stratégiájának kialakítása során. A motivációk vizsgálata mellett a tipikus látogatói profil is meghatározásra kerül.