A méltányosság helye és szerepe az üzleti kapcsolatok modellezésében
Kulcsszavak:
méltányosság, vállalatközi kapcsolatok, kapcsolati marketingAbsztrakt
Számos kutatás foglakozik azzal, hogy feltárja a vállalatok és ügyfeleik kapcsolatának mozgatóelemeit, kapcsolati dimenzióinak összefüggéseit.
A következő tanulmányban azokat a modelleket foglaljuk össze, amelyek a méltányosságot, mint értéknormát, a kapcsolati minőség egyik dimenzióját építik be és vizsgálják az üzleti kapcsolatok leírásakor. Részletezzük és összehasonlítjuk a modellek méltányosság definícióját. Vizsgáljuk a méltányosság modellekben betöltött helyét, szerepét és hatását a kapcsolat kialakításának folyamatára, értékelésére. Emellett áttekintjük a méltányosság más kapcsolati dimenziókra gyakorolt hatását.
A tanulmány célja, hogy szakirodalmi áttekintést nyújtson a méltányossági dimenzió vállalatközi kapcsolatokban történő modellezésére.