A környezetbarát termékvédjegyezés „3win” kapcsolatrendszere, a hazai rendszer gazdasági elemzése mélyinterjús kutatás alapján
Kulcsszavak:
környezetbarát termékvédjegyezés (ökocímkézés), környezetgazdaságtan, környezetmenedzsment, környezeti kommunikáció, ökomarketing, életciklus-értékelésAbsztrakt
A cikk célja annak feltárása, hogy a környezetbarát termékvédjegyezés mint környezeti kommunikációs eszköz hogyan képes a környezetmenedzsment eszközeit kihasználva mikroszinten megvalósítani a vállalati célok mellett a makroszintű környezetpolitikai célkitűzéseket is, továbbá hogy a védjegyezés elméleti gazdasági előnyei mennyiben jelentkeznek a hazai rendszerműködés során. A cikk alapját képező kutatás módszertani hátterét az elméleti, leíró részek esetében szakirodalmi elemzések adják, a hazai rendszer gyakorlati vizsgálata pedig primer adatokon alapul (a hazai védjegyhasználati joggal rendelkező vállalatok körében végzett mélyinterjús kutatás eredményei). Mind az elméleti, mind a gyakorlati elemzés eredménye - a környezetbarát termékvédjegyezés „3win” kapcsolatrendszerének modellje, a gyakorlati elemzésekből levont következtetések - új tudományos eredménynek számít.