Az ökomarketing Három szintje

Szerzők

  • Béla Orosdy Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Marketing Tanszék

Absztrakt

A piacgazdaságok a 20. század második felétől az ökológiai problémák sokasodásával néznek szembe. A környezeti gondok előtérbe kerülése a ’60-as évek közepétől a piac működésének átfogó kritikáját váltotta ki („Római Klub”), és eleinte a vállalatok, majd később az államok környezetbarát működésével szembeni elvárásokat gerjesztett. A ’60-as évek végétől napjainkig számos kutató tett kísérletet arra, hogy a marketingelvek, a közösségi érdekek és a természeti környezet közötti kapcsolatot leírja, és ennek keretében a marketingaktivitás számos megközelítését ajánlotta. Prakash [2002] értékelése szerint a legsikeresebb korai elgondolások közé tartozott az „ökológiai marketing”, a ’90-es évek terméséhez pedig a „zöld marketing”, a „környezeti marketing”, a „fenntartható marketing” és a „zöldülő marketing” koncepciója.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-19

Hogyan kell idézni

Orosdy, B. (2019) „Az ökomarketing Három szintje”, Marketing & Menedzsment, 40(5-6), o. 19–25. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/685 (Elérés: 25 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Marketingelmélet

Ugyanannak a szerző(k)nek a legtöbbet olvasott cikkei

1 2 > >>