Helyzetalapú szolgáltatások múltja, jelene, jövője

Szerzők

  • Péter Bagó PTE KTK, Gazdaságmódszertani Intézet, Gazdaságinformatika Tanszék
  • Ferenc Brachmann PTE TTK Matematikai és Informatikai Intézet, Informatika Tanszék

Kulcsszavak:

helyzetalapú szolgáltatás, mobil, GPS, közösségi szolgáltatás, kommunikáció

Absztrakt

A helyzetalapú szolgáltatások a mobil eszközön elérhető, szórakoztató vagy információs szolgáltatások, amelyek felhasználják az eszközök GPS- vagy egyéb módszerrel meghatározott pozícióját. Ezekre a technológiákra ma már számos alkalmazás készült, bármely mobil eszközre elérhetőek, letölthetőek. Egyetlen problémá­val kell szembenézni: nincs az alkalmazások között kapcsolat, a sok elaprózódott alkalmazás szigetszerűen terjeszkedik. A helyzetalapú szolgáltatások fejlődésének következő foka a közösségi tér lesz, ahol ezek az alkalmazások összekapcsolódnak és kommunikálnak egymással, közös adatbázisokat használnak. Azonos technológiával rendelkezve a felhasználók képesek lesznek megtalálni egymást, és olyan új helyzetalapú szolgáltatások bevezetése is lehetségessé válik, mint adott helyszínhez vagy eseményhez rendelt alkalmazás.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-01

Hogyan kell idézni

Bagó, P. és Brachmann, F. (2019) „Helyzetalapú szolgáltatások múltja, jelene, jövője”, Marketing & Menedzsment, 45(2), o. 44–51. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/565 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Mobilmarketing

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.