Országimázs - magyarosan

Szerzők

  • Ákos Kozák GfK Hungária Piackutató Intézet

Absztrakt

A szerző - bár nem kérdő­jelezi meg a koncepciózus országimázs-építést szükségességét - felvet néhány kérdést, amelyek részben módszertani, részben pedig tartalmi vonatkozásúak. Az országról alkotott külső megítélés és a magyarok önképe között feszülő ellentmondást a szerző időben olyan korlátnak fogja fel, amelynek időbeli kiterjedése jelenleg nehezen belátható. Ugyanakkor a változó társadalomszerkezet, a migráció és a globalizáció legújabb trendjei is megkérdőjelezik a hagyományos országépítés vagy legalábbis a hagyományos célcsoport-képzés elveit és módszereit. A sokat vitatott nemzetkarakter fogalma is említésre kerül a cikkben, amelyet a szerző lényegi pontnak tart az országról alkotott kép kapcsán és az ezzel kapcsolatos változások jelentőségére hívja fel a figyelmet. A globális méretekben szétterjedő
sztenderdizáció és termékelőállítás is további kérdé­seket vet fel a hagyományos országimázs-struktúrákat építők számára, ahogyan a közel 2 milliárdos globális középosztály azonos „mindset”-je is, amely a szerző szerint mindenképpen nagyobb hangsúlyt kap a következő évtizedekben - nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközileg egyaránt.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-02

Hogyan kell idézni

Kozák, Ákos (2019) „Országimázs - magyarosan”, Marketing & Menedzsment, 43(2), o. 52–55. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/731 (Elérés: 14 november 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Országimázs, országmárka