Image of Hungary

Authors

  • Ákos Kozák GfK Hungária Piackutató Intézet

Abstract

A szerző - bár nem kérdő­jelezi meg a koncepciózus országimázs-építést szükségességét - felvet néhány kérdést, amelyek részben módszertani, részben pedig tartalmi vonatkozásúak. Az országról alkotott külső megítélés és a magyarok önképe között feszülő ellentmondást a szerző időben olyan korlátnak fogja fel, amelynek időbeli kiterjedése jelenleg nehezen belátható. Ugyanakkor a változó társadalomszerkezet, a migráció és a globalizáció legújabb trendjei is megkérdőjelezik a hagyományos országépítés vagy legalábbis a hagyományos célcsoport-képzés elveit és módszereit. A sokat vitatott nemzetkarakter fogalma is említésre kerül a cikkben, amelyet a szerző lényegi pontnak tart az országról alkotott kép kapcsán és az ezzel kapcsolatos változások jelentőségére hívja fel a figyelmet. A globális méretekben szétterjedő
sztenderdizáció és termékelőállítás is további kérdé­seket vet fel a hagyományos országimázs-struktúrákat építők számára, ahogyan a közel 2 milliárdos globális középosztály azonos „mindset”-je is, amely a szerző szerint mindenképpen nagyobb hangsúlyt kap a következő évtizedekben - nemcsak Magyarországon, hanem nemzetközileg egyaránt.

Downloads

Published

2019-10-02

How to Cite

Kozák, Ákos (2019) “Image of Hungary”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 43(2), pp. 52–55. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/731 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Country image, country branding