Z-generációs tartalom-előállítók az új médiában - Egy Youtube-os amatőr videókészítő munkássága

Szerzők

  • Rita Glózer Pécsi Tudományegyetem, Bölcsészettudományi Kar, Társadalom- és Médiatudományi Intézet, Kommunikáció- és Médiatudományi Tanszék

Kulcsszavak:

Z generáció, új média, Youtube, online videó, felhasználói tartalom, szerzői jogok

Absztrakt

A tanulmány az online magyar videópiacon jelenlévő Z generációs1 produser-ek tevékenységét vizsgálja, elsősorban a kulturális termelés és a médiakultúra felől közelítve. Röviden bemutatja az új médiához kapcsolódó trendeket (médiakonvergencia, infotainment, felhasználói tartalmak terjedése), majd egy esettanulmány keretében a laikus tartalom-előállítókra jellemző néhány piaci és alkotói stratégiát és megoldás ismertet. Az interneten elérhető audiovizuális tartalmak újrafelhasználása kapcsán tárgyalja a szerzői jogok kérdését, a kreatív önkifejezés és üzleti vállalkozás összekapcsolódásában pedig az online videópiac működésének hibrid jellegére mutat rá.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-10-31

Hogyan kell idézni

Glózer, R. (2019) „Z-generációs tartalom-előállítók az új médiában - Egy Youtube-os amatőr videókészítő munkássága”, Marketing & Menedzsment, 48(Különszám2), o. 55–67. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/928 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Hasonló cikkek

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 > >> 

You may also Haladó hasonlósági keresés indítása for this article.