Z-generációs tartalom-előállítók az új médiában - Egy Youtube-os amatőr videókészítő munkássága
Kulcsszavak:
Z generáció, új média, Youtube, online videó, felhasználói tartalom, szerzői jogokAbsztrakt
A tanulmány az online magyar videópiacon jelenlévő Z generációs1 produser-ek tevékenységét vizsgálja, elsősorban a kulturális termelés és a médiakultúra felől közelítve. Röviden bemutatja az új médiához kapcsolódó trendeket (médiakonvergencia, infotainment, felhasználói tartalmak terjedése), majd egy esettanulmány keretében a laikus tartalom-előállítókra jellemző néhány piaci és alkotói stratégiát és megoldás ismertet. Az interneten elérhető audiovizuális tartalmak újrafelhasználása kapcsán tárgyalja a szerzői jogok kérdését, a kreatív önkifejezés és üzleti vállalkozás összekapcsolódásában pedig az online videópiac működésének hibrid jellegére mutat rá.