Marketing activity in electronic environment (Part 1)
Abstract
A 21. század új kihívások elé állítja mind a gazdálkodói, mind az akadémiai szféra képviselőit. Ezekre a vállalati menedzsmentnek megfelelő módon és időben kell reagálni, a döntéseket pedig elméleti oldalról tudományos megközelítésekkel és modellekkel alátámasztani szükséges. Az ICT (info-kommunikációs technológia) robbanásszerű fejlődésével mind az információ, mind a kommunikáció eszközrendszere, háttere megváltozott, új dimenziók tágítják az idő és a tér fogalmi kategóriáit. Az óriási léptékű technológiai változás kihat minden folyamatra, az elektronikus környezet jelentőségéinek növekedésével a marketing modellek újragondolása is indokolttá vált. Ebben a tanulmányban a következő témaköröket tekintjük át:
- Az elektronikus környezet hatása a marketingfolyamatokra;
- Vállalati kapcsolatok átalakulása a hálózati gazdaságban;
- Online (internet-) marketing kategóriák;
- Interaktív marketingkutatás.