Position of Hungarian National-Organizational Culture in Hofstede Pattern
Abstract
A szervezetikultúra-vizsgálatok kiemelkedően fontos és izgalmas területe a vállalati kultúra és a nemzeti kultúra hatásmechanizmusa. Ez a kérdéskör, mint a menedzsment tudományok kutatási részterülete akkor indult fejlődésnek, mikor a '60-as években, a multinacionális szervezetek egyes egységeiben a különböző kutatók által elemzett kvalitatív és kvalitatív kulturális jellemzők között különbségeket találtak. A különbségek azonban nem mindig voltak mérhetők, illetve azokat más tényezők, mint pl. társadalmi, piaci, jogi, földrajzi környezet hatásainak vélték. Mindezek a faktorok azonban nem magyarázták meg kielégítően az anyavállalat és a leányvállalatok, vagy éppen a leányvállalatok egymás közti kulturális különbségeit.
Downloads
Published
2019-12-09
How to Cite
Jarjabka, Ákos (2019) “Position of Hungarian National-Organizational Culture in Hofstede Pattern”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 37(1), pp. 29–45. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1517 (Accessed: 23 December 2024).
Issue
Section
Knowledge management