A magyar nemzeti-szervezeti kultúra pozíciója a hofstedei modellben: empirikus felmérés alapján

Szerzők

  • Ákos Jarjabka Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetési és Szervezési Tanszék

Absztrakt

A szervezetikultúra-vizsgálatok kiemelkedően fontos és izgalmas területe a vállalati kultúra és a nemzeti kultúra hatásmechanizmusa. Ez a kérdéskör, mint a menedzsment tudományok kutatási részterülete akkor indult fejlődésnek, mikor a '60-as években, a multinacionális szervezetek egyes egységeiben a különböző kutatók által elemzett kvalitatív és kvalitatív kulturális jellemzők között különbségeket találtak. A különbségek azonban nem mindig voltak mérhetők, illetve azokat más tényezők, mint pl. társadalmi, piaci, jogi, földrajzi környezet hatásainak vélték. Mindezek a faktorok azonban nem magyarázták meg kielégítően az anyavállalat és a leányvállalatok, vagy éppen a leányvállalatok egymás közti kulturális különbségeit.

##submission.downloads##

Megjelent

2019-12-09

Hogyan kell idézni

Jarjabka, Ákos (2019) „A magyar nemzeti-szervezeti kultúra pozíciója a hofstedei modellben: empirikus felmérés alapján”, Marketing & Menedzsment, 37(1), o. 29–45. Elérhető: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1517 (Elérés: 23 december 2024).

Folyóirat szám

Rovat

Tudásmenedzsment