Main trends of food retailing in the European Union

Authors

  • András Bauer BKE Marketing Tanszék
  • Irma Agárdi BKE Marketing Tanszék

Abstract

A napicikk- és élelmiszer-kereskedelem jelentősen átalakult Európában és további változások előtt áll. Elegendő itt az európai piacra történő amerikai belépésre utalnunk (Wal-Mart), amely a korábban kiforrottnak és stabilnak ítélt német piacot is jelentősen felforgatja. Várható továbbá, hogy Közép-Kelet-Eu- rópa sem vonhatja ki magát a globalizálódásból, amelynek tulajdoni alapjai lényegében adottak. Cikkünk első részében a kereskedelmi márkákkal, második részében pedig az ellátási láncok szerepével foglalkozunk. Mindkét jelenség befolyásolja ugyanis a kereskedelem fejlődését ugyanakkor hatásuk eltérő jellegű. A kereskedelmi márkák a fogyasztók bolthűségét hivatottak növelni és a fogyasztók számára „láthatók", míg az ellátási láncok fejlődése csak a szakemberek számára kézenfekvő.

Downloads

Published

2019-12-17

How to Cite

Bauer, A. and Agárdi, I. (2019) “Main trends of food retailing in the European Union”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 34(3), pp. 4–7. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1770 (Accessed: 28 November 2024).

Issue

Section

Food retailing

Most read articles by the same author(s)