Structural changes of the food retailing and company groupings in Hungary

Authors

  • András Bauer BKE Marketing Tanszék
  • Irma Agárdi BKE Marketing Tanszék

Abstract

A hazai élelmiszer-kiskereskedelem szétaprózó- dottsága után a kilencvenes évek közepétől kibontakozó éles piaci verseny következtében egyre erősebb koncentráció figyelhető meg. A kilencvenes évek végére a koncentráció nyomán a szektor három vállalatcsoportra - multinacionális üzletláncok, i hazai üzletláncok, független vállalkozások - szakadt, amelyek üzletpolitikájukat tekintve jól elkülöníthetőek.
A cikk célja a hazai élelmiszer-kiskereskedelem főbb fejlődési szakaszainak bemutatása, valamint a j koncentráció szakaszában kialakult vállalatcsoportok jellemzése. Az első részben a bekövetkezett változásokat a fontosabb mutatószámokkal jellemezzük. A második részben a kilencvenes évek tendenciáit négy szakaszra bontjuk, amelyek fontos ál- j lomásai a szerkezeti átalakulásnak. Végül a koncentráció révén kialakult vállalatcsoportokat elemezzük.
A cikk alapvetően a hazai élelmiszerkiskereskedelemmel foglalkozik, azonban meg kell jegyeznünk, hogy a legtöbb élelmiszer-kiskereskedelmi vállalat - eltekintve a szaküzleteket üzemeltető vállalatoktól - más árucsoportokat, napi cikkeket is értékesít. Az elemzés tárgyát a nagyobb arányban élelmiszert forgalmazó vállalatok képezik.

Downloads

Published

2019-12-17

How to Cite

Bauer, A. and Agárdi, I. (2019) “Structural changes of the food retailing and company groupings in Hungary”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 34(3), pp. 8–14. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1771 (Accessed: 23 December 2024).

Issue

Section

Food retailing

Most read articles by the same author(s)