The role of doctors' consumer behaviour in healthcare marketing

Authors

  • Judit Simon BKE Marketing Tanszék ; ACNielsen Piackutató Kft. Fogyasztói Kutatás
  • Zoltán Lantos Knoll Hungária Kereskedelmi Képviselet

Abstract

A gyógyszerpiacon az elmúlt néhány évben lényegi, mélyreható és eddig nem látott ütemű változások zajlottak le, amelyeket már tanulmányok sora elemzett, jelen cikkünk ehhez a témához döntően a gyógyszermarketing, ezen belül is a marketingkommunikáció szemszögéből kíván hozzászólni. A dolgozatban mindazon tapasztalatunkra építünk, amelyet részben jelentős mennyiségű, elsősorban külföldi szakirodalomfeldolgozásával, részben gyakorlati gyógyszergyári illetve piackutatási munkánkban, valamint a BKE orvos-gyógyszerész-közgazdász posztgraduális képzésében való oktatásunkban módunk volt megszerezni. jelen dolgozatunk megírásával a legfontosabb célunk az volt, hogy a gyógyszeripari marketingkommunikáció egyik legfontosabb eleméhez, az orvoslátogatáshoz nyújtsunk új szempontokat az orvosok körében elvégzett empirikus vizsgálatunk eredményei alapján, segítve ezzel a gyógyszergyárak orvosláto- gató-képző munkáját, valamint az orvoslátogatók saját felkészülését is.

Downloads

Published

2019-12-18

How to Cite

Simon, J. and Lantos, Z. (2019) “The role of doctors’ consumer behaviour in healthcare marketing”, The Hungarian Journal of Marketing and Management, 34(1), pp. 51–58. Available at: https://journals-test.lib.pte.hu/index.php/mm/article/view/1870 (Accessed: 25 November 2024).

Issue

Section

M&M mix

Most read articles by the same author(s)